Nooruki areng 14.-21. eluaastani

Aeg 14. – 21. eluaastani on eneseteadvuse ja Mina-jõudude küpsemise aeg. Õpilaste loomulik
autoriteedivajadus lõpeb. Seda asendab vajadus iseseisva ja põhjendatud nägemuse järele.

Noor inimene hindab õpetajat tema meisterlikkuse põhjal ühel või teisel alal. Iseseisvunud hinge erinevaid
võimeid – mõtlemist, tundmist ja tahet – on võimalik käsitleda diferentseeritult.

Haridus on suunatud eelkõige intellekti ja iseseisva otsustusvõime arendamisele. Seda täiendavad kunstilis-praktilised
ained. 21. aasta vanust inimest võib õnnestunud kasvatuse ja soodsa ümbruse koosmõjul nimetada
täiskasvanuks, kes suudab vastutuse edasise elukäigu eest enda kanda võtta.

väike werrone kool logo

Sarnased postitused

  • |

    Käsitööõpetus

    Tööõpetus ja/või käsitöötunnid toimuvad Väikses Werrone Koolis valdavalt iganädalaste ainetundidena, mida vajadusel viib läbi vastava ettevalmistusega ainespetsialist. Vähemalt esimesel kooliastmel on individuaalse abistajana vajalik klassiõpetaja osalemine tundides. Käsitöötunnidannavad klassiõpetajale väärtuslikku informatsiooni õpilaste peenmotoorika, keskendumisvõime jatahteomaduste eripära kohta. Esimese kooliastme ülesandeks on minna üle mängult tööle, kujundada iseseisva töö harjumust.Õpetus sisaldab mängulisi elemente. Tööd ja tunni…

  • |

    Miikaeliaja tähistamine

    Eile oli  mihklipäev. Täna mängisime lastega lugu “Vapper rüütel ja kuri lohe”. Lavastus sümboliseerib praeguse aastaaja meeleolu ja ülesandeid. Jaaniajast alates muutuvad päevad lühemaks, pimedad tunnid kasvavad päevast päeva ning igal järgneval keskpäeval on päike taevas veidi madalamal. See päikese võimu vähenemine jätkub jõuludeni, mil saabub uus pöördepunkt. Vanadel aegadel oli loomulik pidada sügisest püha,…

  • |

    Advendiring Väike Werrones

    Tähistasime esimest adventi koolimajas esmaspäeval, 29. novembril advendispiraalis esimese jõuluküünla süütamisega. Advendiaja algust tähistatakse waldorfkoolis advendiringiga. Iga laps ja täiskasvanu saab oma küünla, liigub mööda spiraali ringi keskele ja süütab seal olevast suurest küünlast oma küünla. Toimub ilus õhtu koos muusika ja järjest suureneva valgusega. See valgus sümboliseerib igaühe sisemist valgust. Meie koolis sätivad advendiringi…

  • Mis on põhitund?

    Waldorfkoolides on tavaks alustada päeva pika põhitunniga. Iga põhitunni tuuma moodustab ühelt poolt õppimis- ja mõtlemise osa ja teiselt poolt harjutamise osa. Need osad on rütmilise sissejuhatusega, mille eesmärk on erinevatest keskkondadest tulnud lapsed tuua nö “kohale”, teha ärksaks ja teotahtelisteks, teiselt poolt jutustamisosaga, mis harmoniseerib ja võimaldab fantaasiates uneleda.

  • |

    Advendiring

    Advendiaja algust tähistatakse waldorfkoolis advendiringiga. Iga laps ja täiskasvanu saab oma küünla, liigub mööda spiraali ringi keskele ja süütab seal olevast suurest küünlast oma küünla. See valgus sümboliseerib igaühe sisemist valgust. Meie koolis sätivad advendiringi valmis 2.-3. klassi lapsevanemad.